Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  خريد فرش خريد فرش

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

انواع نقشه در فرش كاشان

افشان درباري 1200 شانه-خريد مستقيم از كارخانه قالي كاشان

نقش و نگار هايي كه ما امروز بر روي فرش هاي ماشيني و دستبافت مي بينيم به گذشته هاي دور برميگردد. گاهي ايده هاي مختلف از كشور هاي ديگر نيز وارد ايران شده و باعث ايجاد نقشه هاي متنوع شده است. اما با وجود تنوع بسيار در اين زمينه نقشه هاي فرش در 8 دسته طبقه بندي مي شوند كه شامل نقشه هاي قديمي و جديد مي باشد. در اين مقاله با اين سبك ها بيشتر آشنا شده و به شما كمك مي كنيم در هنگام خريد فرش، نقشه ها را به خوبي بشناسيد. با ما در ادامه مقاله همراه باشيد.

انواع طرح هاي فرش

*طرح لچك ترنج

اين طرح كه به اصطلاح به آن لچك محراب نيز مي گويند يكي از معروف ترين طرح ها در فرش مي باشد كه به گفته مورخان از طراحي كاشي هاي مدارس، مساجد يا نقش و نگار هاي روي كتاب هاي قديمي چرمي به وجود آمده است. نقشه كشان قالي در دوره صفويه با خلاقيت هاي بسيارشان به طراحي اين اشكال زيبا پرداخته و باعث وجود يك اثر ماندگار در اين بازه زماني شده اند. از اصيل ترين مناطق نقشه كشي فرش مي توان به كاشان اشاره كرد. كه شهر هايي همچون يزد، اردستان و كشور مصر از روي اين نقش و نگار ها در طراحي نقشه هايشان به كار برده اند.

*طرح افشان

اين نقشه از گذشته تا كنون در بين تمام افراد بسيار محبوب بوده است. طرح هاي افشان نقشه هايي بدون ترنج و خلوت مي باشند و بهترين گزينه براي دكوراسيون هاي شلوغ است. در طراحي نقشه افشان از گل و بوته استفاده شده و طرح هاي اسليمي در حاشيه فرش به كار برده شده است. طرح افشان از زمان شاه عباس شكل گرفته و تا امروز توجه افراد زيادي را به خود جلب كرده است. نام يكي از نقشه هاي معروف افشان شاه عباسي بوده كه در گذشته به آن سرتاسري شاه عباس نيز مي گفتند. از ديگر نقشه ها مي توان به افشان شكسته، افشان ترنج دار، افشان اسليمي و ... اشاره كرد.

*طرح گلداني و درختي

اين طرح يكي از معروف ترين نقشه هاي كاشان مي باشد كه از گذشته تا امروز در بين تمام علاقه مندان به فرش شناخته شده مي باشد. اصالت اين طرح مربوط به جوشقان كاشان مي باشد كه در زمان صفويه شكل گرفته اند. در حال حاضر از اين نقشه بيشتر براي بافت قاليچه استفاده مي شود.

*طرح شكارگاه

همان طور كه اسم اين طرح پيداست طراحي اين نقشه تصوير شكار حيوانات، شكارچي و گل و گياه بوده كه در سر تا سر فرش پياده شده است. در صنعت فرش ماشيني امروزه از طرح شكارگاه استقبال فراواني مي شود. و مي توان اين سبك را بر روي فرش هايي همچون فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه خريداري كرد.

*طرح محرابي

ايده اين نقشه از محراب مسجد گرفته شده و همانند اسمش در پوشش مساجد به كار برده مي شود. در بعضي از نقشه هاي محرابي شما مي توانيد خطي از قرآن يا احاديث را در قسمتي كه انسان سجده مي كند در حاشيه فرش ملاحظه بفرماييد. در اين طراحي به هيچ وجه چهره، حيوانات و گل و گياه طراحي نمي شود. چرا كه در هنگام اقامه نماز افراد را دچار سردرگمي خواهد كرد.

*طرح هاي واگيره اي

اين نقشه در قسمت كوچكي طراحي شده و در سر تا سر نقشه به صورت مداوم تكرار مي شود. از معروف ترين سبك ها در اين زمينه مي توان به نقشه هاي خشتي و بته جقه اشاره كرد.

*طرح هاي تصويري

طرح هاي تصويري در كاشان سابقه اي دور و دراز دارد. اشخاص نامداري در اين زمينه در زمان محمد رضا شاه پهلوي به بافت اين سبك براي پوشش دربار مي پرداختند. 3 نقشه در اين طراحي بسيار معروف مي باشد كه شامل:

*نقشه ي محتشم، چهره اي و منظره ي شمايلي مي باشد.

در نقشه محتشم اكثرا طرخح هاي لچك و ترنج به كار برده شده است. حاشيه هاي اين نقشه پهن بوده و گل و بوته هايي مانند درخت بيد مجنون، گل و بوته ها به سادگي در سر تا سر فرش استفاده شده است. در حاشيه نقشه نيز نقش و نگار هاي اسليمي به كار رفته و يكي از زيبا ترين نقشه هاي فرش مي باشد.

فرش كاشان

امروزه كاشان يكي از برزگترين توليد كننده هاي فرش ماشيني مي باشد. طرح هايي كه امروزه بر روي فرش هاي ماشيني پياده مي شوند از نقش و نگار هاي قديمي ايده گرفته اند. سايت قالي كاشان يكي از برند هاي معتبر در زمينه فروش محصولات فرش ماشيني بوده و نقشه هاي قديمي و جديد را در اختيار مشتريان خود قرار داده است. ارسال محصولات اين فروشگاه مستقيم از كارخانه و بدون واسطه مي باشد. يكي از مزيت هاي اين فروشگاه اينترنتي ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/5 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

قاليچه را بهتر بشناسيم

انسان ها از گذشته تا كنون از انواع مختلف فرش به عنوان زيرانداز استفاده مي كردند. زيراندازها با توجه به نوع بافت و جنس الياف و طرح ورنگشان داراي تنوع زيادي هستند. كه به صورت فرش دستبافت و فرش ماشيني در بازار يافت مي شوند. گذشته از اين تنوع در طرح فرش و رنگ آن، اين تنوع در ابعاد فرش نيز ديده مي شود. در گذشته به علت بزرگ بودن خانه ها وارزاني ملك بيشتر مردم از فرش هاي 12 متري براي خانه هايشان استفاده مي كردند. اما امروز ب علت گراني ملك و زمين  خانه ها كوچكتر از قبل شده اند. به همين نسبت تقاضا براي فرش هايي با ابعاد كوچكتر نسبت به گذشته بيشتر شده است.  

به فرش هايي كه در ابعاد كوچك بافته ميشوند اصطلاحا قاليچه گفته ميشود. قاليچه هاي امروزي به دو صورت قاليچه هاي دستبافت و قاليچه هاي ماشيني در بازار يافت مي شوند. تنوع در قاليچه هاي ماشيني با توجه به ابعاد و طرح ورنگشان، نسبت به انواع دستبافت آن بيشتر است.در اين مقاله در مورد قاليچه ها توضيحات جامع و كاملي را دراختيارشما قرار مي دهيم.

ويژگي هاي قاليچه

قاليچه در معناي اصلي و اختصاصي به فرش هاي پرزدار يا قالي هايي كه اندازه آن ها كمتر از 6 متر هست اطلاق مي گردد. اما آن چه در بين مردم رواج دارد به انواع فرش كه اندازه آن ها كمتر از 6 متر است گفته مي شود. بنابراين مي توان گفت انواع قاليچه از نظر نوع بافت و طرح و رنگشان تنوع زيادي دارند. هر فرشي كه  مي شناسيم در ابعاد كمتر از 6 متر را ميتوانيم اصطلاحا قاليچه بناميم.

ابعاد قاليچه

قاليچه ها از قديم تا كنون داراي ابعاد متنوعي بودند. رايج ترين سايز قاليچه كه هم در انواع ماشيني و هم درفرش دستبافت ديده مي شود. سايز1.5 * 2.25 است كه به عنوان قاليچه 4 متري در بين عموم رايج است. البته انواع قاليچه در ابعاد ديگرهم بافت مي شود كه 1 *1.5 يكي از آن سايز هاست . سايزهاي ديگري كه بافته مي شوند با نام هاي اختصاصي تري خوانده مي شوند. به عنوان مثال قاليچه هاي 1*3 يا 1*4 يا 1*2 را كناره مي نامند. يا به قاليچه هاي 50*80  پادري يا پشتي مي گويند.

اشكال قاليچه

 قايچه ها عموما مستطيل شكل و در ابعاد استاندارد و رايج بافت مي شوند. اما قاليچه هايي هم داريم كه به شكل دايره هم بافت مي شوند. انواع قاليچه هاي دايره اي شكل بيشتربه صورت ماشيني بافته مي شوند. كه در قطر 1 و 1.5متري به صورت استاندارد وجود دارند. البته امروزه قاليچه هاي ماشيني چه به صورت مستطيل چه به صورت دايره يا بيضي با ابعاد درخواستي هم بافته مي شوند. كه طبيعتا نسبت به سايزهاي استاندارد مقداري گران تر خواهند بود.

تنوع قاليچه هاي ماشيني

همانطور كه اشاره كرديم تنوع در قاليچه هاي ماشيني بسيار بيشتر از قاليچه هاي دستبافت است. تمام فرش هاي مدرني كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرند ماشيني هستند. فرش هايي مثل شنل و شگي ، فرش ترك، فريز و انواع گليم و جاجيم و گبه ماشيني جزو فرش هاي مدرن ماشيني هستند. كه در ابعاد كوچك نهايتا تا 6 متري شان طرفداران بيشتري دارند.

قاليچه در دكوراسيون داخلي

امروزه با افزايش جمعيت در شهرها و گراني خانه و زمين، خانه ها داراي ابعاد كوچكتري نسبت به قبل شده اند. اكثر آپارتمان ها به صورت مدرن طراحي شده اند كه اين طراحي چيدمان مدرن و خاص خود را مي طلبد. قاليچه با طرح هاي مدرن و يا اصيل مناسبترين گزينه براي خانه هاي كوچك امروزي هستند. از طرفي تنوع در طرح و رنگ قاليچه هاي ماشيني اين اجازه را به خريداران آن داده كه بتوانند به راحتي با توجه به سبك دكوراسيون و سليقه خود انتخابي دلپذير داشته باشند. از طرفي استفاده از قاليچه براي آشپزخانه و اتاق خواب و ورودي منازل نيز بسيار رايج است. بنابراين مي توان گفت كه قاليچه هاي ماشيني جزو بهترين گزينه هاي انتخابي براي اكثر منازل مي باشد.

شانه و تراكم قاليچه

 قاليچه ها با توجه به جنس و نوع بافتشان در تراكم هاي متفاوت از 350 شانه تا 1500 شانه بافت مي شوند. نخ مورد استفاده در اين قاليچه ها از انواع پلي استر و اكريليك مي باشد. قيمت قاليچه ها با توجه به ابعاد وشانه و تراكمشان و جنس نخ مورد استفاده متغير مي باشد. قاليچه هايي كه با نخ اكريليك هيت ست شده (مرغوبترين نخ خاب) بافته مي شوند و داراي شانه و تراكم بالايي هستند. جزو گرانترين قاليچه ها در بين قاليچه هاي ماشيني هستند.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/28 ساعت: ۱۳ توسط:best-carpet :

اصول ست كردن فرش قرمز در دكوراسيون داخلي

از ديرباز تا كنون فرش زمينه قرمز داراي طرفداران بسيار زيادي بوده است. در گذشته اكثرفرش هاي بافته شده زمينه قرمز بودند. با گذشت زمان و پيشرفت صنعت فرش ، تنوع رنگ فرش نيز بسيار زياد شد. با اين وجود فرش زمينه قرمزهمچنان طرفداران خاص خود را دارد.

در اين مقاله سعي داريم به كساني كه از طرفداران سرسخت فرش زمينه قرمز يا به اصلاح بوم لاكي هستند، اصول ست كردن اين فرش زيبا را با ساير اجزاي دكوراسيون توضيح دهيم.

مهمترين جزء در دكوراسيون داخلي پس از انتخاب فرش، انتخاب رنگ مبل متناسب با  طرح فرش و رنگ آن و ساير اجزاي دكوراسيون است.در اينجا رنگ اصلي يا رنگ اول ما رنگ زمينه فرش، يعني رنگ قرمز است. بنابراين با توجه به اصول حاكم در دكوراسيون داخلي به انتخاب رنگ مبل و سايراجزا مي پردازيم.

در انتخاب رنگ مبل بايد سه اصل مهم در دكوراسيون داخلي را در نظر داشته باشيم.

1-اصل رنگ مكمل

در اين اصل رنگ دوم كه رنگ مبل ها است بايد از طيف رنگ مكمل قرمز انتخاب شود.در دايره ي رنگ ، رنگ مكمل قرمز، رنگ سبز است بنابراين مبل ها را ميتوان با رنگ سبزانتخاب كرد و رنگ سوم بايد رنگ خنثي باشد و رنگ پرده ها  وديوارها و اكسسوري ها ميتواند طيفي از اين دورنگ به همراه رنگ سوم كه رنگ خنثي است ، انتخاب شود.

2- اصل رنگ همگروه

در اين اصل رنگ دوم كه رنگ مبل است بايد هم گروه قرمز باشد يعني از طيف هاي مختلف رنگ قرمز مثل صورتي ،زرشكي ،ارغواني و گلبهي و..استفاده كرد ولي رنگ سوم حتما بايد رنگ مكمل باشد.

3- اصل رنگ خنثي

در اين اصل رنگ مبل ها از رنگ هاي خنثي مثل سفيد ،خاكستري،كرم و... استفاده ميشود و رنگ سوم ميتواند رنگ هم گروه يا مكمل باشد.استفاده از مبل با رنگ خنثي بهترين و راحت ترين گزينه است چرا كه براي انتخاب رنگ ديوار و پرده و ساير اكسسوري ها  ميتوان از هر طيف رنگي استفاده نمود.

البته روش ديگري كه براي انتخاب رنگ مبل و ساير اكسسوري ها وجود دارد ، توجه به ساير رنگ هاي بكار رفته در فرش و الهام از آن ميباشد.براي مثال اگر گلهاي قاليتان بيشتر آبي يا گلبهي و... است ميتوانيد رنگ مبل هايتان را متناسب با همان رنگ انتخاب كنيد.

نكته ي مهم ديگري كه بايد به آن توجه كرد اين است كه معمولا طرفداران فرش قرمزاكثرا كساني هستند كه اين فرش را با نقشه هاي اصيل و شلوغ ميپسندند بنابراين بايد در نظر داشته باشيد كه چنانچه نقشه ي انتخابي شما از نقشه هاي شلوغ واصيل است سعي كنيد مبلماني كه انتخاب مي كنيد طرحدار نباشند.

از نظر سبك مدرن و سنتي بودن نيز انتخاب مبل ها كاملا سليقه اي است اما اگر نقشه هاي اصيل با زمينه قرمز انتخاب ميكنيد بهتر است از مبلمان كلاسيك وسنتي استفاده كنيد. البته ميتوان از مبل هاي مدرن و راحتي هم استفاده نمود اما بهتر است در متريال مبل مدرنتان حتما چوب بكار رفته باشد.

از موارد مهم ديگري كه بايد به آن توج نمود توجه به ميزان نور فضا و ابعاد آن ميباشد اگر نورگيري فضايي كه فرش قرمز را براي آن انتخاب كرده ايد كم است يا داراي ابعاد كوچكي  مي باشد حتما سعي كنيد كه رنگ مبلمان و ساير اكسسوري ها از رنگهاي روشن باشد براي مثال از رنگ سبز روشن به عنوان رنگ مكمل يا ااز صورتي روشن و گلبهي در اصل همگروهي يا از رنگ سفيد، كرم و طوسي روشن در اصل رنگ خنثي مي توانيد استفاده كنيد.

اما اگر فضاي انتخابي شما بزرگ است ونورگيري خوبي هم دارد با توجه به اصولي كه به آن اشاره كرديم مي توانيد از رنگ هاي تيره نيز با خيال راحت استفاده كنيد.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/1/16 ساعت: ۱۶ توسط:best-carpet :

ويژگي هاي فرش مناسب اتاق كودك

فرش كودك كاشان و ويژگي هاي ان- خريد فرش ماشيني كاشان- قيمت فرش كدوك و عروسكي

يكي از بخش هاي مهم هر خانه اتاق كودك است. كودكان به قدري مورد توجه هستند كه قبل از به دنيا آمدشان معمولا اتاق آنها با وسايل مخصوص چيده مي شود. هم چينن دكوراسيون اين بخش از خانه با ساير بخش ها تفاوت زيادي دارد. در اتاق كودك معمولا از فرش يا قاليچه به عنوان كف پوش استفاده مي شود. در سال هاي اخير فرش اتاق كودك با ويژگي هاي خاصي طراحي و بافته شده است. اين دسته از فرش هاي ماشيني براي استفاده در اتاق كودك طراحي شده و ظاهر و بافت انها داراي خصوصيات ويژه اي است. در اين متن قصد داريم با ويژگي هاي يك فرش اتاق كودك خوب آشنا شويم. بهتر است قبل ار خريد فرش اتاق كودك با ما در اين متن همراه شويد.

ويژگي هاي فرش مناسب اتاق كودك

فرش مورد استفاده در اتاق كودك و نوجوان بايد از نظر بافت خصوصيات زيادي داشته باشد. اولين مورد كه بسياري از خريداران نيز به آن توجه زيادي دارند ضخامت فرش است. فرش اتاق كودك بايد ضخامت و خاب بالايي داشته باشد. زيرا كودكان پوستي بسيار حساس دارند و ممكن است بار ها به زمين بخورند. دراين صورت زبر بودن يا كم بودن ضخامت فرش باعث آسيب رسيدن به كودك مي شود. براي جلوگيري از مشكل در بافت فرش كودك از نخ هاي ضخيم با خاب بلند استفاده مي شود. بيش تر فرش هاي كودك با شانه و تراكم پايين بافته مي شوند تا ضخامت زيادي داشته باشند. 

همان طور كه مي دانيد با افزايش شانه فرش از ضخامت و خاب آن كاسته مي شود. از اين رو استفاده از يك فرش 1500 شانه در اتاق كودك كار درستي نخواهد بود. بيش تر فرش هاي اتاق كودك فرش 700 شانه يا فرش هاي فريز هستند كه داراي خاب بيش از 10 ميلي متر مي باشند. اين فرش ها بافتي بسيار نرم و لطيف داشته و با نخ هاي ضخيمي بافته مي شوند.

از ديگر ويژگي هايي كه يك فرش اتاق كودك بايد داشته باشد كيفيت بالا است. فرشي كه در اين فضا استفاده مي شود طبيعتا ممكن است بارها و بارها كثيف شود. از اين رو اگر كيفيت پاييني داشته باشد ممكن است پس از شستن زياد كيفيت خود را از دست بدهد. براي رفع اين مشكل بايد قبل از خريد حتما به جنس نخ هاي فرش دقت داشته باشيد. هر چه كيفيت نخ هاي فرش بهتر باشد طول عمر و ماندگاري آن نيز بيش تر خواهد بود.

طرح و رنگ فرش كودك

از ديگر نكاتي كه قبل از خريد فرش كودك مدرن بايد به آن توجه كرد طرح و رنگ فرش كودك است. امروزه فرش كودك با طرح هاي بسيار متنوعي بافته شده است. استفاده از طرح هاي كارتوني و عروسكي در اين فرش ها مرسوم است. زيرا بيش تر كودكان دوست دارند شخصيت هاي كارتوني مورد علاقه شان را در اتاق خود داشته باشند. در مورد رنگ بندي اتاق كودك نيز همين تنوع بالا را شاهد هستيم. فرش كودك در گروه فرش فانتزي و مدرن قرار داشته و با طرح هاي بسيار جديدي بافته مي شود.

در فرش اتاق كودك از رنگ هاي مختلفي استفاده شده است. در فرش كودك پسرانه بيش تر از رنگ هاي سرد و خنثي مانند آبي استفاده شده است. اين كار باعث ايجاد آرامش در فضاي اتاق مي شود. در فرش كودك دخترانه نيز از رنگ هاي گرم مانند قرمز و نارنجي بيش تر استفاده مي شود. البته اين يك قانون نيست و هر كس ممكن است با سليقه خود رنگ بندي مختلفي را در فرش كودك انتخاب كند. كودكان با رنگ ها ارتباط بسيار خوبي برقرار مي كنند، مخصوصا با رنگ هاي شاد و روشن. بهتر است فرش انتخاب شده براي اتاق كودك داراي رنگ هاي متنوعي باشد.

خريد فرش اتاق كودك 

براي خريد فرش كودك و عروسكي بهتر است به سايت قالي كاشان رفته و از طرح هاي جديد و بسيار زيباي آن ديدن كنيد. در اين فروشگاه انواع فرش هاي ماشيني مانند فرش كودك، فرش آشپزخانه، فرش وينتيج يا كهنه نما، فرش كلاسيك، فرش شگي و... به نمايش گذاشته شده است. با رفتن به اين فروشگاه اينترنتي مي توانيد فرش مورد نظر را به صورت مستقيم از كارخانه فرش كاشان خريد كنيد. 

كيفيت عالي فرش هاي كاشان در اين مجموعه با ضمانت نامه 10 ساله تضمين شده است. قيمت ارزان و ارسال رايگان نيز از ديگر ويژگي هاي خريد فرش كاشان اين فروشگاه اينترنتي فرش است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/11/28 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش شنل چيست ؟

فرش كاشان قالي كاشان فرش فانتزي و مدرن خريد و قيمت

فرش هاي فانتزي و مدرن ماشيني كاشان انواع مختلفي دارند. يكي از انواع فرش هاي ماشيني مدرن فرش هاي شنل هستند. فرش هاي شنل از جديد ترين فرش هاي فانتزي و مدرن هستند كه در سال هاي اخير به بازار فرش هاي ماشيني راه پيدا كرده اند. فرش شنل به دليل طرح هاي  ساده و فانتزي در دكوراسيون هاي مدرن امروزي استفاده بسيار زيادي دارند. فرش هاي شنل در طرح هاي مختلفي بافته مي شوند و براي انواع سليقه ها طراحي شده اند. در اين متن به بررسي فرش هاي شنل پرداخته و ويژگي هاي آن را بررسي مي كنيم.

فرش شنل چيست؟

فرش شنل با فرش بلژيكي گروهي از فرش هاي فانتزي و مدرن هستند كه داراي طرح هاي فانتزي و انتزاعي بوده و ويژگي هاي خاصي در بافت خود دارند. جنس نخ هاي استفاده شده در فرش شنل بيش تر پلي استر يا پلي پروپيلن است. به همين خاطر اين فرش دوام و ماندكاري بسيار بالايي دارد. يكي از ويژگي هاي فرش شنل جابجايي آسان و شست وشوي بسيار آسان است. جنس فرش شنل به گونه اي است كه به راحتي كثيف نمي شود. 

فرش هاي شنل اليافي براق دارد و به همين دليل است كه ظاهر اين فرش بسيار زيبا به نظر مي رسد . يكي از ويژگي هاي ديگر فرش شنل برجسنگي هايي است كه در بافت آن ديده مي شود. در فرش هاي شنل از نخ هاي شنل در متن فرش استفاده مي شود و قسمت هايي از فرش داراي برجستگي هايي است كه ظاهر فرش را زيبا تر مي كند. فرش شنل عكس فرشهاي شگي بوده و  پرز هايي بسيار كوتاه دارد ، فرشهاي شنل مدرن با گل‌هاي برجسته و داراي فرورفتگي از جنس نخ شنل هستند . فرش‌هاي شنل با وجود پرزهاي كوتاه، نرم و لطيف هستند.

فرش هاي شنل وزن بسيار كمي داشته و به راحتي جابجا مي شوند. براي سر نخوردن فرش هاي شنل روي زمين از لاتكس هايي در پشت فرش استفاده مي شود. الياف به كار رفته در فرش شنل نه تنها باعث نرمي و لطافت بسيار زياد اين فرش مي شوند بلكه موجب مي شوند فرش شنل ضدلك و ضدچروك باشد و بعد از شستوشو در برابر نور آفتاب و حرارت مستقيم مقاومت بسياري داشته باشد.

تفاوت فرش شنل و گليم فرش

فرش هاي شنل و گليم ها بافته هايي هستند كه در دكوراسيون هاي امروزي استفاده بسيار زيادي دارند. طرح هاي ساده و كم نقش با رنگ هاي خاص در در فرش شنل و گليم سبب مي شود هماهنگي بالايي با دكوراسيون هاي مدرن داشته باشند. فرش شنل نسبت به گليم بافتي نرم تر داشته و ضخامت بيش تري نيز دارد. از ديگر تفاوت هاي فرش شنل و گليم طرح هاي مدرن تري است كه در فرش شنل استفاده مي شود.

فرش هاي شنل و گليم ها براي استفاده در هر فضايي مناسب هستند. مقاومت گليم ها نسبت به فرش هاي شنل بيش تر است. از اين رو گليم ها براي استفاده در فضا هاي پررفت و امد مانند آشپزخانه و راهرو ها مناسب تر هستند.

خريد فرش شنل

براي خريد فرش شنل ماشيني يا ساير فرش هاي فانتزي و مدرن به فروشگاه قالي كاشان مراجعه كنيد. در اين مجموعه بهترين و جديد ترين فرش هاي فانتزي و مدرن كاشان به قيمت درب كارخانه عرضه شده است. كيفيت فرش هاي ماشيني كاشان بسيار زياد است و در سراسر دنيا فرش هاي كاشان را به كيفيت بالا و طرح هاي فوق العاده زيبا مي شناسند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/30 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

فرش فريز ماشيني كاشان - تفاوت فرش فريز و گليم فرش

فرش كاشان گليم فرش و فرش فانتزي فريز كاشان قيمت و خريد فرش و گليم قالي كاشان

فرش هاي ماشيني كاشان انواع زيادي داشته كه هر كدام كيفيت بافت بسيار بالايي دارند. كيفيت بسيار بالا در كنار طرح هاي جديد و منحصر به فرد سبب شده فرش هاي كاشان در سراسر دنيا مشهور باشند. كاشان از گذشته مهد توليد قالي هاي دستباف بوده و هم اكنون نيز هم در توليد فرش ماشيني و هم قالي هاي دستباف بسيارمعروف است. يكي از انواع فرش هاي ماشيني مدرن كه در سال هاي اخير شهرت يافته است فرش فريز ماشيني كاشان است. در اين متن به بررسي اين فرش پرداخته و تفاوت هاي آن را با گليم فرش كاشان بررسي خواهيم كرد.

فرش فريز چيست ؟

فرش فريز يكي از انواع فرش هاي فانتزي و مدرن است كه با الياف پلي استر يا پلي پروپيلن بافته مي شود. از اين رو مقاومت بالايي داشته و ظاهري براق دارد. هم چنين بافتي نرم و لطيف دارد كه به دليل ضخامت بسيار خوب آن است. اين موارد سبب شده فرش فريز گزينه اي عالي براي استفاده در اتاق كودكان محسوب شود. انواع فرش هاي فريز عروسكي و كودك كاشان با جديد ترين طرح ها در كارخانه فرش كاشان در حال توليد است.

از ديگر ويژگي هاي فرش فريز ماشيني كاشان وزن سبك و شست و شوي بسيار راحت آن است. الياف اين فرش به گونه اي است كه خيلي ديرتر كثيف شده و به راحتي تميز مي شود. الياف فرش فريز فانتزي هيت ست شده هستند و پرز دهي ندارند. قيمت ارزان فرش فريز در كنار اين ويژگي ها سبب مي شود براي استفاده در فضا هاي شلوغ نيز گزينه مناسبي باشد.

فرش فريز كاشان همانند فرش هاي كلاسيك به صورت دوتايي و به هم چسبيده بافته مي شوند. به صورتي كه خاب هر دو فرش به هم متصل بوده و پس از بافت به وسيله برش از هم جدا مي شوند. از اين رو فرش هاي فريز ريشه بريده يا كات پيل cut pile محسوب مي شوند. فرش فريز كاشان در ابعاد متنوعي مانند فرش 6 متري و فرش 4 متري بافته شده و داراي طرح هاي متنوعي مثل : فرش فريز سه بعدي ، فرش فريز طرح سنتي يا گبه ، فرش فريزعروسكي و كودك ، فرش فريز فانتزي ، فرش فريز ترك و ... مي باشد.

تفاوت فرش فريز و گليم 

فرش فريز و گليم از بافته هايي هستند كه در دكوراسيون هاي مدرن امروزي استفاده بسيار زيادي دارند. نحوه بافت فرش فريز و گليم تفاوت هايي دارد. فرش فريز داراي نخ خاب مستحكم و نسبتا ضخيمي بوده و بافتي نرم دارد. اما گليم ها همانند موكت ها بدون نخ خاب و تنها با تار و پود بافته مي شوند. به همين دليل ضخامت بسيار پايين تري دارند. گليم ها براي استفاده در راه رو ها، راه پله ها و آشپزخانه بسيار مناسب هستند. زيرا وزن بسيار كمي دارند. سبك بودن و جابجايي آسان در هنگام شست وشوي گليم كار را آسان تر مي كند.

از ديگر تفاوت هاي گليم و فرش فريز تفاوت ظاهري آنها است. گليم هاي ماشيني كاشان اغلب داراي طرح هاي سنتي و ساده هستند و با رنگ هاي كم تعدادي بافته مي شوند. اما فرش فريز به دليل تراكم بالاتر در بافت طرح هاي متنوع و مدرني داشته و با رنگ هاي پرتعدادي نيز بافته مي شود. ضخامت بيش تر فرش فريز نسبت به گليم باعث مقاومت و دوام بيش تر فرش فريز شده است. 

خريد گليم فرش و فرش فريز كاشان

همان گونه كه در بالا اشاره شد فرش فريز و گليم فرش از بافته هاي محبوب و پر فروش كاشان هستند. گليم ها به دليل طرح هاي سنتي و اصيل و فرش هاي فريز به دليل طرح هاي متنوع فانتزي طرفداران زيادي دارند. براي خريد گليم فرش كاشان يا فرش فريز كاشان به سايت قالي كاشان مراجعه كنيد. در فروشگاه اينترنتي قالي كاشان انواع فرش هاي سنتي و كلاسيك و فرش هاي فانتزي و مدرن مانند فرش شگي به قيمت ارزان تر به نمايش گذاشته شده است. در فروشگاه قالي كاشان جديد ترين فرش هاي ماشيني كاشان را مي توانيد مستقيما از كارخانه فرش كاشان خريد نموده و با بهترين كيفيت دريافت نماييد.

جديد ترين و زيبا ترين فرش هاي كلاسيك و سنتي مانند فرش طرح افشان كاشان و فرش طرح خشتي كاشان را مي توان در شانه و تراكم و ابعاد مختلف در اين مجموعه مشاهده و بررسي نمود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/23 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش فريز چيست ؟

فرش كاشان قالي كاشان فرش فريز ماشيني كاشان قيمت و خريد فرش فريز و گليم

 

فرش هاي ماشيني كاشان به دو گروه اصلي فرش هاي كلاسيك يا سنتي و فرش هاي مدرن و فانتزي تقسيم مي شوند. فرش هاي كلاسيك فرش هايي هستند كه ظاهري مانند قالي هاي دستباف دارند و داراي همانند طرح هاي سنتي مي باشند. فرش هاي كلاسيك نقوش شناخته شده و مشهوري مانند لچك و ترنج ، نقوش افشان ، نقوش خشتي ، نقوش اسليمي ، ختايي و ... دارند . در سوي ديگر فرش هاي مدرن و فانتزي را شاهد هستيم كه ويژگي هاي كاملا متفاوتي دارند. فرش هاي فانتزي و مدرن طرح هاي انتزاعي و جديد داشته و ظاهري كاملا متفاوت دارند. فرش هاي فانتزي و مدرن انواع مختلفي مانند فرش هاي وينتيح ، فرش هاي شگي ، فرش هاي شنل ، فرش هاي فريز ، فرش هاي عروسكي ، فرش هاي سه بعدي و ... دارند. 

فرش فريز به چه فرشي چه گفته مي شود؟

فرش فريز دسته اي از فرش هاي ماشيني مدرن است كه ويژگي هاي خاصي دارد. ويژگي هاي خاص اين فرش سبب شده براي استفاده در فضا هاي امروزي گزينه اي عالي محسوب شود. در ادامه به بررسي ويژگي هاي فرش مدرن فريز كاشان مي پردازيم.

فرش فريز كاشان معمولا با الياف پلي استر يا پلي پروپيلن بافته مي شود. اين الياف مقاومت بسيار بالايي دارند و شست و شوي آن ها بسيار آسان است. به هميين دليل فرش هاي فريز براي استفاده در مكان هاي شلوغ و پر رفت و آمد عالي هستند. فرش هاي فريز وزني سبك دارند و به راحتي جابجا مي شوند. جابجايي آسان و شستشوي راحت باعث مي شود اين فرش براي استفاده در آپارتمان ها گزينه اي عالي باشد. فرش هاي فريز براي استفاده در راه رو ها ، راه پله ها و آشپزخانه ها عالي هستند. 

فرش هاي فريز ماشيني كاشان تنوع بسيار بالايي دارند و در انواع طرح ها بافته مي شوند. فرش هاي فريز طرح هاي بسيار مدرني داشته و براي استفاده در دكوراسيون هاي مدرن امروزي طراحي شده اند.

ويژگي هاي فرش فريز كاشان 

فرش فريز كاشان همان گونه كه گفته شد با الياف پلي استر يا پلي پروپيلن بافته مي شود. اين دسته از فرش هاي مدرن با تراكم هاي پاييني بافته مي شوند و قيمت ارزان تري نسبت به ساير فرش هاي ماشيني دارند. در سوي ديگر براي جبران تراكم پايين از الياف ضخيمي در بافت فرش فريز استفاده مي شود. اين ويژگي باعث مي شود فرش فريز بافتي بسيار نرم داشته باشد. از اين رو بيش تر فرش هاي عروسكي و كودك فرش هاي فريز ماشيني هستند.

فرش فريز ماشيني كاشان همانند ساير فرش هاي ماشيني به صورت دوتايي بافته مي شود. بدين شكل كه فرش ها در ابتدا به صورت حفتي ( زير و رو ) و به هم چسبيده هستند. پس از بافت به وسيله برش اين دو فرش از يكديگر جدا مي شوند. به همين دليل فرش هاي فريز نيز فرش هاي ريشه بريده ( cut pile ) محسوب مي شوند. 

فرش هاي فريز ماشيني كاشان انواع مختلفي دارند و براي استفاده در هر فضايي با طرح هاي متنوعي بافته مي شوند. از طرح هاي محبوب فرش هاي فريز مي توان طرح هاي سه بعدي ، طرح هاي سنتي يا گبه ، طرح هاي فانتزي و انتزاعي يا طرح هاي آبرنگي را نام برد.

مقايسه فرش فريز و گليم 

فرش هاي فريز و گليم ها از بافته هايي هستند كه امروزه در دكوراسيون هاي شيك و مدرن امروزي استفاده زيادي دارند. اولين تفاوت فرش فريز و گليم تفاوت در بافت آن ها است. همان گونه كه در بالا گفته شد فرش فريز ريشه بريده بوده و داراي نخ خاب است. اين فرش ارتفاع خاب و خامت نسبتا بالايي داشته و سطحي ناصاف دارد. اما گليم همانند موكت سطحي صاف و يكنواخت داشته و بدون خاب است.

اين اختلاف سبب مي شود فرش هاي فريز از يك سو بافتي نرم تر داشته باشند و از طرفي مقاومت و دوام بالا تري نسبت به گليم ها داشته باشند. اما از نظر زيبايي مي توان گفت گليم ها داراي الياف براقي هستند كه سبب مي شود ظاهري زيبا تر از فرش فريز داشته باشند.

خريد فرش فريز و گليم ماشيني كاشان

براي خريد انواع فرش ماشيني كاشان مانند فرش فريز كاشان بهترين گزينه فروشگاه قالي كاشان است. در فروشگاه قالي كاشان انواع فرش هاي ماشيني مانند فرش فريز و گليم فرش و انواع فرش 700 شانه ، فرش 500 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه به قيمت ارزان كارخانه به فروش رسيده است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/16 ساعت: ۱۱ توسط:best-carpet :

انواع فرش هاي مدرن

فرش كاشان قالي كاشان خريد فرش مدرن انواع فرش جديد

 

فرش مدرن چه فرشي است؟

فرش هاي مدرن با نام هاي مختلف و طرح هاي متفاوت در بازار عرضه مي شود كه با توجه به نوع بافت آنها خواص و ويژگي هاي متفاوتي دارند. در مجموعه ي فرش هاي مدرن ، فرش هاي شگي، شنل و فريز وجود دارد. كه فرش هاي اتاق كودكان يا همان فرش كودك در دسته فرش هاي فانتزي يا مدرن قرار مي گيرد.

گذر زمان دكوراسيون و سبك معماري خانه ها را از سنتي به سمت فضاهاي اروپايي و مدرن سوق داده است و به علت سبك آپارتمان نشيني دكوراسيون منازل و وسايل مورد استفاده از اهميت زيادي برخوردار شده‌اند . فرش و قالي هم مانند ساير وسايل با تغييرات به وجود آمده در دكور مجبور به تغيير است . ديگر نمي‌توان از قالي‌ها با طرح و نقشه سنتي در تمام اتاق‌ها كمك گرفت ، بلكه لازم است براي هر فضا فرشي متناسب با كاربرد اتاق در نظر گرفته شود . ترجيح خريداران بر آن است كه با توجه به بودجه و سليقه خود كف پوش هر فضا را به گونه‌اي انتخاب كنند كه در عين هماهنگي ، متفاوت از فرش‌هاي ساير اتاق‌ها باشد .

در ادامه اين مقاله سعي بر آن است كه تمامي نكات اوليه در مورد شناخت فرش ماشيني مدرن به همراه خصوصيات آن‌ها ارائه شود . اميد است با خواندن اين مقاله اطلاعات مفيدي در حيطه فرش هاي ماشيني مدرن كسب نماييد .

فرش ماشيني مدرن

فرش‌هاي ماشيني كه در حال توليد هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته كلي فرش سنتي و فرش كلاسيك يا مدرن قابل تقسيم بندي هستند . 

طرح هاي كلاسيك، طرح هايي هستند كه طراحان به صورت جديد با تلفيق خلاقيت خود با طرح هاي اصيل ايراني مي آفرينند. اما فرش هاي مدرن را همه شما در بازار فرش ماشيني ديده ايد. اما شايد تفاوت آنها را ندانيد و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنيده باشيد.

امروزه از دكوراسيون هاي مدرن استقبال زيادي شده است، و اكثر افراد به دور از تجملات دوست دارند محيط زندگي خود را به صورت مدرن بچينند. براي اين نوع دكوراسيون ، فرش هاي مدرن مناسب بوده و مي توانيد ، متناسب با تم رنگي محيط خانه تان از فرش هاي مدرن خريداري كنيد. هم براي دكور شما مناسب هست و هم اينكه از لحاظ قيمت بسيار ارزان تر از فرش هاي ماشيني طرح كلاسيك است.

مهم‌ترين طراحي‌هاي سنتي ، طرح‌هاي اسليمي با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظريف و متعدد ، بته جقه‌هايي كه در هنر اسلامي و تاريخي زياد ديده مي‌شود و غيره است . اما دسته ديگر كه فرش‌هاي مدرن و كلاسيك نام دارند در طي چند سال اخير طراحي و وارد بازار فروش فرش شده‌اند ، با وجود جديد بودن مورد استقبال زيادي قرار گرفته و اين موضوع نويد از خالي بودن طرح‌هاي فانتزي و مدرن در دنياي فرش مي‌دهد .

ويژگي هاي فرش مدرن 

فرش مدرن ايراني با دكوراسيون‌هاي سنتي و قديمي هم خواني ندارند و مناسب براي خانه‌هاي آپارتماني و سبك‌هاي جديد ساختمان سازي است . فرش مدرن و فانتزي با الهام گرفتن از تمام اشكال هندسي بافته شده و داشتن رنگ هاي شاد و جذاب از ويژگي اين بافته‌ها است . پرفروش‌ترين طراحي‌هاي مدرن شامل فرش هاي مدرن آبي آسماني ، فرش با رنگ زمينه صورتي ، بنفش ، سفيد ، قرمز و ... بوده است . چندين دسته از اين محصولات كه توسط عموم توليدكنندگان فرش توليد و روانه بازار مي‌شوند و نزد خريداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگي ، فرش شنل ، فرش فريز ، انواع فرش‌هاي اتاق بچه يا اصطلاحاً عروسكي هستند . البته با توليد فرش ترك نيز ، اين محصول به گروه فرش هاي مدرن افزوده شد . رنگ زمينه در اين نوع فرش‌ها بسيار جلب توجه كننده است از همين رو هنگام خريد بايد به داشتن هارموني رنگ زمينه فرش با ساير وسايل دقت نمود . فرش‌هاي مدرن در كنار طرح و نقشه متفاوت الياف خاصي هم دارند ، خاص بودن الياف به معناي طول بلند آن‌ها ست ، الياف آكريليك هيت ست فرش ، پلي استر و بي سي اف در بافت مرسوم است .

انواع فرش‌هاي مدرن

در اين قسمت بيشتر با انواع فرشهاي مدرن و ويژگي هر كدام آشنا مي شويم .

فرش شگي


فرش مدرن از نوع شگي يا پرز بلند نمونه اي از فرش‌هاي فانتزي است كه در آن‌ها از الياف پلي استر ، آكريليك ، پشم و يا پلي پروپلين كمك گرفته شده است . در بين الياف مختلف نخ پلي استر داراي محبوبيت و استفاده بيشتري است . از خواص مهم فرش مدرن شگي مي‌توان به قابليت استفاده در انواع فضاها مانند فضاهاي اداري , منزل ، اتاق خواب ، به عنوان پادري و قاليچه و ساير فضاها اشاره كرد . بلندي پرز فرش شگي موجب ايجاد نرمي و حس گرما و آرامش مي‌شود . اما ممكن است آلودگي در بين پرزها نفوذ كرده و به سختي از آن خارج شود ، از اين رو لازم است هرازچندگاه فرش‌هاي شگي را تكان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود . فرشهاي شگي به علت جذب آلودگي براي اتاق كودك توصيه نمي‌شود .
فرش‌هاي مدرن شگي به چند روش توليد و روانه بازار ميشوند :
فرش شگي تك رنگ كه محصولي كاملاً ساده و مناسب براي مكان‌هاي كوچك و شلوغ است ، در طراحي فرش‌هاي شگي تك رنگ بافته اي يكدست با پرزهاي بلند خواهيم داشت .
فرش شگي 3 بعدي كاملاً متفاوت از فرش شگي تك رنگ است ، طراحي فرش 3 بعدي به گونه اي است كه با نگاه بر فرش حس برجستگي و ديدن طرح‌هاي سه بعدي را خواهيم داشت .
فرش شگي معمولي كف پوشي ست با طرح‌هاي مختلف و زيبا كه تنها ويژگي متفاوت آن داشتن پرزهاي بلند ، نرم و منعطف است .

فرش عروسكي يا كودك


براي انتخاب فرش كودك بايد بدانيد كه كف اتاق نقش بسيار موثري در چگونه به نظر رسيدن اتاق دارد. رنگ فرش با توجه به جنسيت كودك انتخاب مي شود و بر اساس رنگ پرده و تخت خواب و كمد انتخاب مي شود. و عروسك ها نيز در همخواني و تكميل فضا انتخاب مي شود. بهتر است كه فضا را از رنگ هاي روشن با رعايت تم رنگي انتخاب كنيد، تا فضايي شاد و پر انرژي را براي بچه هايتان به ارمغان آوريد.

جنس فرش كودك از جمله مهم ترين مواردي است كه هنگام انتخاب بايد به آن دقت شود. فرش كودك بايد نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نبايد با فرش هاي زبر و خشن آنها را اذيت كرد. هم چنين فرش كودك نبايد پرز بدهد ، زيرا ريه بچه ها حساس است و نخ هاي فرش نبايد، پرز بدهد و باعث مريضي بچه ها شود. و سبب آلرژي گردد.

 

مدل فرش كودك، انتخاب مدل فرش كودك بستگي به سليقه ي شما دارد.البته تا زماني كه او هنوز به حدي نرسيده است كه علاقه اي در او شكل بگيرد و دوست داشته باشد ،اتاق خود را به آن سبك بچيند. دختران اكثرا از رنگ هاي صورتي و طرح هاي گل و عروسك استقبال مي كنند و پسران از شخصيت هاي پسر كارتونها و انواع ماشين ها و رنگ هاي نارنجي و آبي و رنگ هاي پر انرژي و يا سرد مي پسندند.

فرش فريز


نوع ديگر فرش مدرن ، فرش‌هايي با نام فريز هستند كه اين فرش‌ها بسيار متراكم و از همين رو فشرده و مقاوم هستند . فرشهاي فريز شباهت بالايي به گليم و جاجيم دارند . فرش‌هايي با شستشو راحت كه مناسب براي مكان‌هاي پر رفت و آمد و در معرض آلودگي هستند و تراكم بالاي فرشهاي فريز آن‌ها را در برابر پا خوردگي ، فشار و سايش مقاوم نموده است . قرار گرفتن پايه مبل ، تخت و اجسام سنگين آسيب چنداني به اين محصولات وارد نمي‌كند و اصطلاحا كوبيده شدن ندارند . فرش هاي ماشيني فريز بدون پرز و بدون حساسيت مي باشند.

فرش ماشيني شنل


فرش شنل نقطه مقابل فرشهاي شگي است و بر خلاف فرش‌هاي شگي پرز هايي بسيار كوتاه دارد ، فرشهاي مدرن با گل‌هاي برجسته و داراي فرورفتگي از نوع شنل هستند . فرش‌هاي شنل با داشتن پرزهاي كوتاه نرم و لطيف هستند و مانند فرشهاي فريز قابليت شست و شوي بالايي دارند .

خريد فرش ماشيني مدرن 

براي خريد فرش ماشيني مدرن فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . فروشگاه قالي كاشان مجموعه اي از جديد ترين و به روز ترين طرح هاي مدرن و فانتزي را در خود جاي داده است . در اين فروشگاه اينترنتي هر نوع طرح و رنگ براي هر نوع سليقه اي موجود بوده كه باعث سهولت در انتخاب مي شود . كيفيت بسيار بالاي تمامي فرش هاي قالي كاشان تضمين شده است .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/18 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

نقش شانه و تراكم در قيمت فرش ماشيني

نقش شانه و تراكم در قيمت فرش  

برخلاف طرح فرش كه تاثير چنداني در قيمت فرش ندارد، ميزان تراكم و شانه فرش تاثير مستقيمي بر كيفيت و البته قيمت فرش ماشيني دارد.هر شانه از فرش ماشيني ويژگي هاي خاص خود را دارد . به همين دليل به جز قيمت فرش ماشيني ، به سبك زندگي و انتظاراتي كه از فرش خريداري شده داريد نيز دقت نماييد . در اين مقاله قصد داريم شما را با تفاوت قيمت شانه هاي فرش ماشيني آشنا كنيم . 

يك راز بزرگ در خريد فرش ماشيني! 

در توليد فرش ماشيني تغيير در مقدار شانه فرش به راحتي امكان پذير نيست (و حتي در بسياري دستگاه هاي جديد غير ممكن است) اما مقدار تراكم فرش را مي توان به راحتي تغيير داد. و متاسفانه برخي از توليد كنندگان فرش براي اينكه مقدار مواد مصرفي كمتري در توليد فرش استفاده كنند و هزينه توليد را كاهش دهند ، تراكم استاندارد فرش را كاهش مي دهند. و مقدار تراكم درج شده روي فرش مقدار واقعي نيست!

تراكم استاندارد يك فرش ماشيني چه مقدار است؟ 

همانطور كه اشاره شد، تراكم معمول و استاندارد يك فرش ماشيني سه برابر مقدار شانه فرش است. به طور مثال تراكم استاندارد يك فرش 1000 شانه 3000 و تراكم استاندارد يك فرش 1200 شانه 3600 مي باشد.

البته امكان بافت يك فرش با شانه ثابت اما تراكم بالاتر نيز وجود دارد و مي توان يك فرش را با شانه ثابت فشرده تر توليد كرد تا تعداد گره هاي بيشتري در طول فرش قرار بگيرد.

براي مثال فرش 700 شانه معمولا در دو تراكم 2100 و 2550 شانه بافته مي شود. كه در تراكم 2550 به جاي اينكه در 10 سانتي متر از طول فرش 70 گره وجود داشته باشد 85 گره وجود دارد. معمولا براي بافت فرش هاي 700 شانه با تراكم 2550 از دستگاه هاي تمام كامپيوتري HCP استفاده مي شود.

تاثير شانه و تراكم بر قيمت خريد فرش ماشيني كاشان ! 

قيمت فرش علاوه بر ميزان شانه و تراكم به موارد زيادي مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ، وزن فرش و حتي برند و معروفيت شركت سازنده بستگي دارد، اما اگر تمام فاكتورهاي دو فرش را ثابت در نظر بگيريم و تنها تفاوت در ميزان شانه و تراكم فرش باشد، معمولا به اين شكل با تغيير قيمت فرش مواجه هستيم:

·         فرش 700 شانه معمولا حدود 20% از فرش 500 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1000 شانه معمولا حدود 15% از فرش 700 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1200 شانه معمولا حدود 10% از فرش 1000 شانه قيمت بيشتري دارد.

·         فرش 1500 شانه معمولا حدود 40% از فرش 1200 شانه قيمت بيشتري دارد.

 

 

 منبع: https://ghaliekashan.com/comprehensive-guide-carpet-shopping/


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/21 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش كاشان

 خريد فرش كاشان

فرش كاشان از ديرباز در بين همه شهرها زبانزد بوده و از اعتبار خاصي برخوردار بوده است. در زمان قديم كه فرش ماشيني نبود ، مردم از فرش دستباف كاشان استفاده مي كردند. اما با پيشرفت تكنولوژي و رورد فرش ماشيني به ميدان ، استفاده از فرش دستباف كمتر شد. يكي از دلايل مه ، قيمت پايين تر فرش ماشيبني نسبت به فرش دستباف بود و كساني كه توان پرداخت قيمت بالاي فرش دستباف را  ندادشتند و تعداد آنها كم نبود از مشتريان فرش ماشيني شدند.

فرش ماشيني كاشان نيز مانند فرش دستباف آن ، از اصلت و كيفيت بالايي برخوردار است به طوري كه نه تنها در كل ايران بسيار معروف است، بلكه به كشورهاي ديگر نيز صادر مي شود و مشتريان زيادي دارد. 

همه چيز در مورد فرش ماشيني كاشان 


انواع متداول فرش كاشان فرش  700 شانه، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه است . تراكم در اين فرش ها در بالاترين تراكم مي باشد و بر كيفيت اين فرش ها افزوده است. فرش 700 شانه كاشان داراي تركم 2550 ، فرش 1000 شانه داري تراكم 3000 ، فرش 1200 شانه داراي تراكم 3600 و فرش 1500 شانه كاشان داراي تراكم 4500 است. علاوه بر شانه و تراكم بلا در فرش كاشان ، در توليد اين فرش ها از نخ و الياف مرغوب و درجه يك نيز استفاده شده كه از دلايل ديگرو مهم محبوبيت فرش كاشان است. چرا كه جنس الياف استفاده شده در فرش رابطه مستقيمي با سلامت خانواده شما خواهد داشت. 

فرش هاي 700 شانه و 1000 شانه كاشان داراي نخ خاب بلند و بافت درش تر هستند. اين فرش ها به دليل خاب بلند كه دارند براي نشستن و دراز كشيدن مناسب هستند و براي افرادي كه به سبك سنتي زندگي ميكنند مناسب ترند. فرش 1000 شانه كاشان بافت شبيه فرش دستباف دارند. فرش 1200 شانه و 1500 شانه ريزبافت هستند. فرش 1500 شانه قيمت در حدود يك برابر و نيم فرش 1200 شانه دارند اما فوق العاده ريزبافت هستند. ولي فرش هاي 1200 شانه داراي طرح ها فراوان و متنوع نسبت به فرش 1500 شانه هستند و براي هر سليقه اي در  بين آن ها فرش پيدا خواهد شد.

گالري فرش كاشان از متنوع ترين طرح ها و فرش ها را در خود جاي داده و كيفيت محصول شما را ضمانت مي كند وشما محصولات باكيفيت و ممتاز را با كمترين قيمت درب منزل خود تحويل خواهيد گرفت.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/5/7 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

طرح هاي فرش ايراني از كجا آمده اند ؟

 طرح هاي فرش ايراني

بدون ترديد ريشه يابي و بررسي دلايل تولد و گسترش و حتي تغييرات طرح هاي فرش ايران ، چه از نظر فرم بندي و چه از نظر ريز نقشها و نگاره ها بهترين راه براي طبقه بندي و همچنين نام گذاري تمامي طرح هاي فرش است .

در اين راستا تاكنون مطالعات معدودي توسط كارشناسان مختلف اعم از ايراني و غير ايراني انجام يافته ، اما به دلايلي برخي از اين مطالعات از نتايج قابل قبولي برخوردار نبوده اند . عمده ي اين مطالعات نيز توسط افراد غير ايراني انجام يافته كه اصولا با فرهنگ و تاريخ ايران زمين آشنايي چنداني ندارند و لذا نتايج مطالعات آنها در بسياري موارد به خطا رفته است .

آيا فرش ايراني منشا تركي دارد؟ 

عده اي از محققان كه از دنباله روان نظريه منشاً تركي و كلاً غير ايراني فرش هستند، در اين راه به مطالعات و استنتاجاتي دست زده اند كه به تمامي هويت واقعي طرح هاي فرش ايران را سراسر مخدوش مي سازد . چند سالي است كه در مورد زادگان طرح هاي فرش اظهار نظرهاي عجيب ديگري نيز شنيده مي شود . اكثر نظرات متوجه دو ايده اصلي است يكي به نظريه «شرق به غرب » معروف است كه بر آن اساس الفباي اوليه طراحي به وسيله ي تركمن هاي آسياي مركزي به زنان ايران ، آناتولي و قفقاز انتقال يافته است . عقيده ي دوم در جهت مخالف نظريه ي اول است .

بر اساس نظريه «غرب به شرق » ، طرح ها از آناتولي سرچشمه گرفته و به سرعت در سراسر شرق گسترش يافته اند . بر اين اساس حتي گروهي از محققان كه طرفدار نظريه ي منشاً تركي فرش هستند ، در اصل و منشاأ تركي نقوش فرش ايران و فرش كاشان و ساير دستباف ها نظير گليم به مطالعات خاصي دست زده اند . آنها شروع مطالعات خود را از آثار دوران هاي بسيار دور انتخاب كرده اند تا به اصطلاح هيچ خدشه اي بر نظرات آنان وارد نگردد .

يكي از اين آثار ما قبل تاريخ مربوط به قرن نو سنگي در منطقه ي «شتل هويوگ» تركيه واقع در جنوب قونيه است و طرفداران منشأ تركي فرش بر روي اين آثار بسيار كار نموده اند . يك گروه كاملا مجهز ، متشكل از باستان شناس ، فرش شناس ، پژوهشگران و استادان دانشگاه به سرپرستي جيمز ملارت در مورد آثار مذكور مدتها مطالعه كردند و نتايج دستاورد خود را به طور مفصل در چهار جلد كتاب منشر ساختند و در نهايت تركيه را گهواره ي فرش بافي ناميدند و سر منشا بسياري از نقوش را نيز به آن مرتبط نمودند و حتي «شتل هويوگ » را اولين مركز فرش بافي در تركيه معرفي نمودند.

در اين ميان حتي اشاره اي به ايران نگرديد و نويسندگان كتب مذكور براي بسياري از موارد دلايل پيش پا افتاده اي را بيان نمودند . به عنوان مثال براي اثبات منشا تركي دستبافها كلمه گليم را بررسي نمودند . ميدانيم كه تركها به گليم «كيليم » مي گويند . آنان اين واژه را در ادبيات خود پي گرفتند و چون ادبيات ترك د راين مورد خالي بود از ادبيات فارسي كمك گرفتند . آنان به شعر فردوسي و ديگر شاعران عصر غزنوي استناد كردند و استنباط نمودند كه منظور اين شاعران از گليم ، كيليم بوده است و در نتيجه ريشه ي اين لغت تركي است و بنابراين اصل و منشا اين دستباف نيز تركيه بوده است . اما مهمترين از آن اينكه نقوش ديوار هاي شتل هويوگ را به نحوي رندانه باز سازي كردند و شباهت هايي تحميلي ميان آن نقوش و گليم هاي امروزي تركيه ) به دست داده اند و نتايج مطلوب خود را به دست آورده اند .

آيا فرش شناسان غربي درباره فرش ايراني به نتايج درستي رسيده اند؟ 

به طور كلي تا قبل از دهه ي هشتاد و شايد هم دهه ي 70 ميلادي علاقه زيادي به بررسي منشا طرح ها وجود نداشت و اغلب مطالعات انجام شده سابقه اي بيشتر از صدر اسلام را در بر نمي گيرد و بسياري نيز بر اين عقيده اند كه منشا همه ي طرح ها را بايد از زمان اسلام مورد بررسي قرار داد و عبارت هنر اسلامي را معرفي مي كنند . تنها در طي 20 سال گذشته است كه برخي از فرش شناسان با مطالعات خود به نتايج ديگري دست يافته اند . دكتر سيروس پرهام در مقاله اي انتقاد گونه چنين به تجربه و تحليل عملكرد غربيان پرداخته است .

« جهد شتابزده ي بيشترين فرش شناسان باختري در رمزگشايي نقشهاي قالي ايراني و گشودن طلسم تركيب خطوط در هم پيچيده ي اسليمي و ختايي ( كه به ظاهر از هر گونه معنا و مفهوم تهي است و به گفته ي هاكسي « زندگي چون طرح و نقش قالي ايراني است : زيبا ، ولي بي معني »)، قصه اي است دراز كه به چند دليل عمده تاكنون راه به جايي نبرده و جز يكي دو تن همه در اين راه پر پيچ و خم به بيراهه افتاده اند .

اساسي ترين علت ناكامي ، بيگانگي اكثريت عظيم فرش شناسان غربي است از تمدن و فرهنگ ايراني كه نقوش قالي نيز چون ديگر هنر ها ، در طول سده ها و بسا كه هزار ها ، از تار و پود پيدا و نهاني همين تمدن و فرهنگ پديد آمده است . تلاش در سنجيدن و باز نمودن نقشمايه هاي نگارين ناآشنا با ساده انديشي آغاز گشت كه از جهتي زاده ي اعتقاد به برتري تمدن و جهان نگري غرب بود .

از پس اين پندار ، كليد هاي رمز قالي شرقي به جاي آنكه در ژرفاي تمدن كهن خاور زمين جستجو گردد در لا به لاي انديشه هاي نو يافته ي باختري كاويده شد . پژوهش در سير تحولي نماد پردازي مغرب زمين ، جايگزين كند و كاو در انديشه هاي رمزي و نمادي و اساطيري مشرق زمين گرديد و نمادهاي شرقي به قياس مفاهيم نمادي غربي به سنجش در آمد .

چنين بود كه نقشمايه ي بيد مجنون ، كه در نزد بيشتر مردم غرب «بيدگريان» خوانده مي شود ، نقشمايه اي پنداشته شد مالامال غم و اندوه و قاليهايي را كه اين نقشمايه بر آن بود « فرش عزا » خواندند كه براي پوشش قبر و مراسم سوگواري بافته شده است ! هم در اين مرحله ي آغازي بود كه نگاره هاي سه گوش سر و گردن تجريد يافته ي جانوران ، «كليد يوناني » و «قلاب » نام گرفت و نقشمايه ي چهار بازويي ميانه ي ترنج هاي قاليهاي فارس «خرچنگ»و «رتيل» پنداشته گشت !

آيا نقوش فرش ايراني از ديگر كشورهاي مشرق زمين مي آيد؟ 

مرحله دوم كند و كاو را پژوهندگاني آغاز نهاده اند كه سرانجام در يافته بودند كه كليد رمز نقشمايه هاي شرق را نمي توان در فضاي فرهنگ غرب جستجو كرد . اما به مصداق حكايت ملانصرالدين كه كليد خانه اش را در جاي تاريك كوچه گم مي كند وليكن در گوشه ي روشن دنبال آن مي گردد « چون روشنتر است » اينان نيز راه نزديكتر و آسانتر و روشنتر را پيش گرفتند و آسياي صغير و سپس آسياي ميانه را نه همان خواستگاه قاليبافي كه مهد نقش مايه هاي قالي بافي پيش از روزگار صفويان بر شمرده اند . ( اصحاب پان توركيسم البته در اين ميان دستي داشته اند ) .

مرحله سوم هنگامي اغاز گشت كه تني چند پژوهش ژرفتر و گسترده تر در فرهنگ مشرق زمين را واجب دانستند تا به اصل و منشأ اين نقوش معمايي نزديكتر شوند . چون سرزمين هند به سابقه استعمارگري اروپائيان به غرب نزديكتر بود و آشناتر ، ابتدا شبه قاره هند را در نور ديدند و به وجد آمدند و در سير و سفر سر مستانه چندان دور رفتند كه به چين و آئين بودا هم رسيدند ، بسياري طرح و نقش ها كه هنرمندان و صنعت گران ايراني به روزگار سلاطين مسلمان كشمير در طول سده ي نهم هجري و سپس به همراه همايون پادشاه گوركاني در نيمه هاي سده ي دهم به هند برده و ترويج كرده بودند ، مغولي خوانده شد و دست پرورده ي پادشاهان گوركاني .

اما مرحله چهارم « طلسم گشايي » در فضاي پژوهشي خاصي بنيان گرفت كه به واقعيت هاي تاريخي نزديكتر بود ، چون تكيه بر پژوهش هاي گسترده اسلامي داشت . از آنجا كه جز قالي پازيريك ، هخامنشي ، تمامي نمونه هاي به دسترس افتاده ، پس از اسلام بافته شده بود ، همگي طرح و نقش هاي قالي بافي در پرتو انديشه هاي و تعاليم اسلامي به بوته سنجش نهاده شد . دست آورد پژوهشي اين مرحله بسيار پر بار بود ، و ليكن آن عيب را داشت كه همه چيز را در تاريخ پس از اسلام مي جست ، تو گفتي كه قالي بافي پس از اسلام پديدار گشته و پيش از آن هيچ نبوده است .

نويسنده در ادامه اضافه مي نمايد كه ترتيب اين مراحل چهار گانه بنا بر تقدم زماني نيست و گاه دو يا سه مرحله همزمان تحقق يافته و مرحله آغازي نيز از اوايل سده ي مسيحي حاضر تا به امروز در محافل و نشريه هايي همچنان بر دوام مانده است .»

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/4/17 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

ويژگي هاي فرش 4 متري

 

فرش يكي از لازم خانگي است كه نقش به سزايي در چيدمان و زيبايي دكوراسيون منزل شما دارد . ابعاد فرش نيز تاثير خاصي در نحوه چيدمان دكوراسيون و راحتي و آسايش شما دارد . فرش 4 متري يا قاليچه يكي از ابعاد فرش ماشيني است كه امروزه خريداران زيادي دارد . 

ويژگي هاي فرش 4 متري 

فرش 4 متري از ابعاد استاندارد فرش ماشيني با عرض 1.5 و طول 2.25 است . اين فرش ماشيني به عنوان قاليچه نيز شناخته مي شود و با كوچك تر شدن خانه ها و اتاق ها رواج زيادي در بين خريدارن فرش ماشيني پيدا كرده است .

با توجه به ابعاد كوچك اين فرش و وزن كمتر آن جا به جايي و حمل و نقل آن بسيار آسان است . اين سايز از فرش در تمام شانه هاي فرش ماشيني با جنس هاي مختلف و از هر طرح بافته مي شود . ولي اكثرا طرح هاي مدرن ، فرش هاي شنل و فانتزي در اين متراژ از فرش ماشيني پرفروش هستند .

فرش 4 متري در دكوراسيون 

اين فرش سايز كوچك معمولا در پذيرايي و نشيمن استفاده نمي شود و در اين بخش از منزل از فرش هاي ماشيني با متراژ بالاتر استفاده مي شود . فرش ساير 4 متري در اتاق هاي كوچك تر مانند اتاق خواب كاربرد دارد .

اين فرش ماشيني در دكوراسيون هاي مدرن جايگاه خاص خود را دارد . همان طور كه قبلا اشاره كرديم فرش هاي فانتزي و مدرن نسبت به فرش هاي كلاسيك اكثرا در اين سايز فروش دارند . فرش اتاق كودك نيز از اين قاعده مثتثني نيست . چرا كه وزن كمتر فرش باعث سهولت در شست و شو و جا به جايي آن است .

فرش هاي ماشيني با سايز 4 متر و يا گليم ها در اين سايز در آشپزخانه مورد استفاده قرار مي گيرند . هم چنين فرش هاي شنل ، پرزبلند و فانتزي نيز در اتاق هاي شخصي و يا اتاق كودك بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند . 

با خريد از فرش كاشان , به دليل سفارش و خريد مستقيم فرش از كارخانه اطمينان داشته باشيد كه فرش شما در تمام ابعاد به راحتي قابل دسترس براي شما خواهد بود . 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/4/10 ساعت: ۱۸ توسط:best-carpet :

ويژگي هاي فرش 6 متري

 فرش 1000 شانهطرح ياشار زمينه روناسي كاشان

فرش از عوامل مهم در زيبايي دكوراسيون منزل شما است . علاوه بر جنس فرش ، شانه و تراكم فرش ، طرح و رنگ آن عامل ديگري نيز در هنگام خريد فرش ماشيني بايد در نظر داشنته باشيدد و آن متراژ يا همان سايز فرش است . انتخاب سايز فرش بستگي به متراز اتاق شما و نوع دكوراسيون شما دارد . يكي از فرش هاي متداول در بين خريداران فرش 6 متري است كه در اين جا به بررسي ويژگي هاي آن مي پردلزيم . 

ويژگي هاي فرش 6 متري 

فرش 6 متري يكي از سايز هاي ستاندارد در فرش هاي ماشيني است . ابتداي توليد فرش ماشيني اكثرا فرش هاي 12 متر و 9 متر بافته مي شدند . اما با تغيير دكوراسيون ها و كوچك تر شدن منازل ، اين فرش ماشيني نيز توليد شده و از ابتداي توليد خريدارن زيادي دارد . با كوچك تر شدن سايز فرش وزن آن نيز كمتر خواهد شد ، اما مورد مهم ديگري كه در وزن فرش تاثير دارد ، شانه فرش است . هم چنين جنس الياف بافته شده در آن نيز در اين قضيه تاثير زيادي خواهد داشت .

طول و عرض فرش با مترا ژ متر 3 متر در 4 متر است . اين فرش ماشيني اهميت زيادي در دكوراسيون دارد ، به خصوص در دكوراسيون هاي مدرن .

فرش متراژ 6 متر در دكوراسيون 

فرش 6 متري در بخش هاي كوچك تر از منزل به كار مي رود . هم چنين افرادي كه نشيمن كوچك دارند و يا چيدمان مدرن در دكوراسيون خود استفاده مي كنند از مشتريان اين فرش ماشيني هستند .

اگر اين فرش ماشيني را در اتاق خواي استفاده مي كنيد ، توصيه مااين است كه گوشه هاي ديوار به اندازه 50 الي 60 سانتي متر خالي باشد تا زيبايي بيشتري داشته باشد .

مهم ترين چيزي كه كمك زيادي به شما مي كند تا تشخيص دهيد اين فرش ماشيني براي اتاق شما مناسب است يا خير انتخاب نوع دكوراسيون است . هم چنين با در نظر گرفتن ابعاد اتاق خود و سليقه خود ، مي توانيد تشخيص دهيد كه آيا اين فرش براي شما مناسب است يا خير ؟

 

برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/4/3 ساعت: ۱۴ توسط:best-carpet :

فرش 9 متري

ويژگي هاي فرش 9 متري 

فرش يكي از لوازم مهم و تاثير گذار در دكوراسيون منزل شما است . ويژگي هاي زيادي در هنگام خريد فرش ماشيني در انتخاب شما دخالت دارند مانند شانه و تراكم فرش ماشيني ، جنس نخ ، طرح و رنگ فرش و ... . سايز فرش نيز يكي ديگر از عوامل مهم است كه در چيدمان و زيبايي دكوراسيون شما نقش به سزايي دارد . فرش 9 متري يكي از سايزهاي محبوب و متعارف در بين خريداران فرش ماشيني است . در اين مقاله با ويژگي هاي اين متراژ از فرش آشنا خواهيد شد . 

ويژگي هاي فرش 9 متري 

فرش 9 متري از متداول ترين متراژ مورد استفاده فرش ماشيني است . اندازه متوسط و متعارف اين فرش ماشيني آن را  براي هر قسمت از منزل شما مناسب مي كند . ابعاد اين فرش به صورت عرض 2.5 متر و طول 3.5 متري است . فرش با متراژ 9 متر ، قيمت گران تر نسبت به متراژ خود دارند ، دليل اين امر اين است كه دستگاه هاي فرش ماشيني توانايي بافت عرض 3 متر را داند و نيم متر از عرض از فرش ضايعات مي شود و شركت هاي توليدي براي جبران اين خسارت قيمت اين متراژ از فرش را اضافه مي كنند .

آن چه در قيمت اين فرش ماشيني تاثيرگذار است جنس ، شانه و تراكم ، كيفيت الياف به كار رفته در فرش و فاكتور هاي ديگر است .

فرش با متراژ 9 متر در دكوراسيون 

از آن جا كه فرش با متراژ 9 متر اندازه اي متوسط و متعارف دارد در فضاي منازل زياد ديده مي شود . اين كه فرش خود را در چه قسمت از منزل استفاده كنيد ، شانه و جنس فرش نيز تعيين كننده آن خواهد بود .

اين فرش ماشيني براي نشيمن و پذيرايي بسيار مناسب است . البته انتخاب ابعاد فرش بستگي به نوع دكوراسيون شما نيز دارد . در نوع متعارف از چيدمان ، فرش شما چند سانتي متر با لبه ديوار فاصله دارد . اما در دكوراسيون هاي مدرن ممكن است بخشي از كف اتاق بدون فرش باشد .

پيشنهاد ما به شما اين است كه اگر پذيرايي بزرگي داريد ، به جاي استفاده از سايز هاي بزرگ از فرش ماشيني ، از چندين فرش 9 متري استفاده كنيد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/3/27 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :

فرش 12 متري

فرش 12 متري 

ويژگي هاي فرش 12 متري 

فرش 12 متري بزرگترين سايز متعارف بافته شده در بين فرش هاي ماشيني است . ابعاد اين فرش ماشيني 3 * 4 است و ظاهر فرش مستطيل است . اين فرش ماشيني در كيفيت ، جنس ، شانه فرش ، تراكم فرش و ويژگي هاي متفاوت بافته مي شود . وزن اين فرش ماشيني بسته به جنس به كار رفته در آن و مهم تر از همه شانه آن متغير است و شانه هاي پايين تر فرش وزن بالاتر و شانه هاي بالاتر وزن كمتري خواهند داشت . چرا كه در بافت فرش هاي با شانه پايين تر از الياف ضخيم تر استفاده مي شود . 

فرش 12 متري چگونه در فضاي منزل استفاده شود ؟ 

همان طور كه مي دانيد انتخاب سايز مناسب براي هر فضا از منزل اهميت زيادي دارد . يكي از اصول انتخاب سايز فرش اين است كه لبه هاي فرش تا ديواره ي اتاق چند سانتي متر فاصله داشته باشد . آن چه در هنگام خريد فرش ماشيني بايد در نظر داشته باشيد اين است كه ابعاد فرش خود را به نسبت ابعاد اتاق انتخاب كنيد . براي قسمت هاي بزرگتر منزل مانند پذيرايي ابعاد بزرگتر از فرش را انتخاب كنيد و فرش با متراژ 12 متر براي پذيرايي هاي خيلي بزرگ مناسب تر خواهد بود .

فرش 12 متري در شانه هاي مختف براي هر قسمت از منزل كارايي خاصي دارد . مثلا اگر فرش شما در مكان پر رفت و آمد باشد ، فرش خود را در شانه هاي پايين تر مانند فرش 1000 و فرش 700 شانه شانه انتخاب كنيد و اگر به زيبايي و بافت ريز در فرش اهميت مي دهيد ، شانه هاي بالاتر مانند فرش 1200 شانه و فرش 700 شانه با متراژ 12 را انتخاب نماييد. 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/3/20 ساعت: ۱۰ توسط:best-carpet :

راهنماي خريد فرش ماشيني كاشان بدون واسطه از كارخانه

 


براي خريد اينترني فرش ماشيني كاشان بايد نكات مهمي را مدنظر داشت 

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام فرش ماشيني كاشان،  با مطالعه اين مقاله علاوه بر اينكه مي‌توانيد متناسب با بودجه خود، مناسب‌ترين و با كيفيت‌ترين فرش ماشيني كاشان را انتخاب كنيد، مي‌توانيد با خريد مستقيم فرش ماشيني كاشان از كارخانه به ارزان‌ترين قيمت ممكن فرش خود را خريداري كنيد و به ‌صورت شگفت‌انگيزي در هزينه خريد فرش خود صرفه‌جويي كنيد!

در هنگام خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟ 


در زمان انتخاب و خريد فرش كاشان، علاوه بر طرح و زيبايي فرش، به موارد ديگري نيز بايد دقت كرد. در واقع اختلاف بسيار زياد قيمت دو فرش، بيشتر از اينكه به برند شركت سازنده مربوط باشد، به علت تفاوت در مواردي مانند ميزان تراكم و شانه، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار و پود فرش، تعداد رنگ به‌كاررفته در بافت فرش و ... مي‌باشد.

اما در بين ويژگي‌هاي بسيار زيادي كه درباره فرش ماشيني كاشان مي‌توان به آن اشاره كرد "مقدار شانه و تراكم فرش" از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين ويژگي‌ها در كيفيت و قيمت فرش ماشيني كاشان است كه در اين مقاله آموزشي به معرفي آن‌ها مي‌پردازيم:

شانه فرش چيست؟


به تعداد گره‌هاي موجود در يك متر از عرض فرش ماشيني شانه گفته مي‌شود.

براي مثال يك فرش ۱۰۰۰ شانه كاشان واقعي بايد در يك متر از عرض فرش ۱۰۰۰ گره داشته باشد و اين يعني در ۱۰ سانتي‌متر از عرض فرش بايد ۱۰۰ گره وجود داشته باشد. پس شما در هنگام خريد فرش به‌راحتي با استفاده از يك خط‌كش مي‌توانيد تست كنيد كه آيا مقدار شانه درج‌شده روي فرش واقعي است يا خير!

تراكم فرش چيست؟


به تعداد رديف پود موجود در يك متر از طول فرش ماشيني تراكم فرش گفته مي‌شود.

از آنجا كه در دستگاه‌هاي جديد، به ازاي هر رديف از گره‌هاي فرش، سه رديف پود استفاده مي‌شود، مي‌توان گفت مقدار تراكم فرش برابر است با تعداد گره‌هاي موجود در يك متر از طول يك فرش ضرب‌ در سه!

پس شما بازهم به‌راحتي مي‌توانيد تنها با استفاده از يك خط‌كش ساده متوجه شويد كه آيا مقدار تراكم درج‌ شده روي فرش واقعي است يا خير!

در واقع هر چه مقدار تراكم و شانه فرش ماشيني افزايش مي‌يابد، ظرافت و زيبايي فرش نيز افزايش مي‌يابد تاجايي‌كه در بازار از فرش‌هاي ماشيني ۱۲۰۰ شانه كاشان با عنوان فرش دستباف نما ياد مي‌شود!

تأثير شانه و تراكم بر قيمت خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان! 


قيمت فرش ماشيني علاوه بر ميزان شانه و تراكم به موارد زيادي مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ خاب، وزن فرش و حتي برند و معروفيت شركت سازنده بستگي دارد، براي مثال قطعاً قيمت فرش بزرگمهر كاشان يا فرش محتشم كاشان كه از برندهاي معتبر و باكيفيت فرش ماشيني كاشان مي‌باشند، نسبت به برندي كه نام و نشان خاصي ندارد بالاتر خواهد بود.

اما اگر تمام فاكتورهاي دو فرش را ثابت در نظر بگيريم و تنها تفاوت، در ميزان شانه و تراكم فرش باشد، معمولاً به اين شكل با تغيير قيمت فرش مواجه هستيم:

فرش ۷۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۲۰% از فرش ۵۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

فرش ۱۰۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۱۵% از فرش ۷۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

فرش ۱۲۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۱۰% از فرش ۱۰۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

خريد فرش ماشيني چند شانه براي من مناسب است؟ 


زيبايي طرح و نقش هاي فرش كاشان نه‌تنها در ايران بلكه در بازار جهاني فرش نيز زبانزد خاص و عام است، اما همان‌طور كه در بخش قبل مشاهده كرديد با افزايش شانه و تراكم فرش ماشيني علاوه بر ظرافت و زيبايي فرش، قيمت آن نيز افزايش مي‌يابد، بنابراين لازم است كه با توجه به نياز و بودجه خود انتخاب كنيد كه چه شانه‌اي از فرش ماشيني براي شما مناسب است!

معمولاً براي اماكن عمومي مانند مسجد و حسينيه‌ از فرش‌هاي ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه استفاده مي‌شود. اما در منازل بااينكه همچنان فرش ۷۰۰ شانه طرفداران زيادي دارد (خصوصاً به علت ارزان بودن فرش)، اما بسياري از خانواده‌هاي ترجيح مي‌دهند براي فضاهاي لوكس منزل مثل پذيرايي از فرش‌هاي ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه كه ظرافت و زيبايي بيشتري دارند، استفاده كنند.

خريد ارزان فرش ماشيني كاشان با خريد مستقيم از كارخانه! 


بعد از بررسي و انتخاب بهترين فرش ماشيني، نوبت به انتخاب بهترين محل براي خريد ارزان و باكيفيت فرش ماشيني كاشان است. پيشنهاد ما خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان از سايت قالي كاشان است.

سايت قالي كاشان علاوه بر اينكه داراي نماد اعتماد الكترونيكي از وزارت صنعت، معدن و تجارت ايران است، اين امكان را ايجاد كرده تا بتوانيد فرش‌هاي ماشيني خود را به ارزان ترين قيمت به‌صورت مستقيم از كارخانه تهيه كنيد. در سايت قالي كاشان امكان خريد ارزان فرش از كارخانه‌هاي كاشان مانند فرش عقيق كاشان، فرش بزرگمهر كاشان، فرش محتشم كاشان، فرش خاطره كوير كاشان، فرش نياوران كاشان، فرش گل نقش كاشان، فرش تاپ كاشان و ... وجود دارد.

مجموعه قالي كاشان اين امكان را فراهم كرده تا با حذف واسطه‌ها، مشتريان بتوانند فرش هاي ماشيني كاشان را به‌صورت مستقيم و به ارزان‌ترين قيمت ممكن از كارخانه توليدكننده خريداري كنند و علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه خريد خود، باوجود ضمانت ۱۲۰ ماهه كيفيت فرش هاي خريداري شده و همچنين گارانتي بازگشت وجه، با خيالي راحت و با اطمينان خاطر نسبت به انتخاب و خريد فرش ماشيني كاشان اقدام كنند.

همچنين كارشناسان حرفه‌اي و باتجربه اين مجموعه در هنگام انتخاب و خريد فرش در كنار شما هستند و شما را راهنمايي مي‌كنند تا بهترين فرش ماشيني را متناسب با نياز و بودجه خود تهيه كنيد. 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/3/6 ساعت: ۰۸ توسط:best-carpet :

فرش زمينه سبز در دكوراسيون

تاثير رنگ سبز در دكوراسيون علاوه بر زيبايي و آرامش ، القاي حس آرامش و سكون به بيننده است . نحوه چيدمان با فرش زمينه سبز كه از رنگ زمينه هاي خاص در مجموعه قالي كاشان است تاثير به سزايي در ديده شدن هر چه زيباتر فضاي منزل شما دارد . اين رنگ زمينه براي دكوراسيون هاي خاص مورد استفاده قرار مي گيرد. اين فرش ماشيني زيبايي و شادابي بي نظير به فضاي منزل شما مي دهد . از آن جا چشم انسان توانايي رنگ سبز را بيشتر از ساير رنگ ها دارد ، به هنگام نگاه كردن به رنگ سبز حس خوشايندي را تجربه مي كنيد . رنگ سبز آرامش خاصي دارد و مي توان گفت آرامشي از جنس طظبيعت براي شما به ارمغان مي آورد .

فرش زمينه سبز با چه دكوراسيوني ست مي شود ؟ 


رنگ سبز از رنگ هاي محبوب در بين تمام مردم است . رنگ سبز را مي توان از رنگ هاي خنثي دانست چرا كه از تركيب دو رنگ آبي و زرد مي باشد . به همين دليل اين فرش ماشيني را مي توان در كنار رنگ هاي سرد و رنگ هاي گرم استفاده كرد . حتي استفاده از تون هاي ديگر رنگ سبز نبز در كنار اين فرش ماشيني زيبايي و جلوه خاصي دارد .

يكي از رنگ هايي كه در كنار اين فرش زيبا مي توانيد استفاده كنيد ، رنگ آبي است . كه باعث آرامش هر چه بيشتر در فضاي منزل شما مي شود . هم چنين استفاده از رنگ هاي سرد در كنار اين فرش ماشيني باعث بزرگتر ديده شدن فضاي منزل شما مي شود .

تركيب رنگ زرد در كنار رنگ سبز از تركيب رنگ هاي پرطرفدار است . هم چنين استفاده از رنگ سفيد در كنار رنگ سبز ، از تركيب رنگ هاي بسيار محبوب است . اين تركيب در عين سادگي زيبايي و جلوه فوق العاده اي دارد .

رنگ هاي گرم از جمله رنگ هاي قرمز و نارنجي در كنار اين فرش ماشيني گرما و شادابي بي نظير دارند . اين تركيب زيبا فضايي سرشار از انرژي براي شما به همراه خواهد داشت . هم چنين اين تركيب باعث بيشتر به چشم آمدن اشياي موجود در اتاق شما و دكوراسيون تان مي شود .

رنگ قهوه اي را مي توان از رنگ هاي مكمل در كنار رنگ سبز دانست . اين تركيب فضايي شيك براي شما ايجاد مي كند و تركيب بسيار زيبا براي فضاي پذيرايي شما است .

در كنار فرش زمينه سبز رنگ هاي زيادي را مي توان استفاده كرد و رنگ سبز انعطاف بالايي در تركيب با ساير رنگ ها دارد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/2/16 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :